یک درونیاب نیستروم برای برخی معادلات انتگرال ولترای غیرخطی منفرد ضعیف

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید مدنی آذربایجان - پژوهشکده علوم پایه کاربردی
  • نویسنده بابک عبدالهی
  • استاد راهنما علی خانی شهرام رضاپور
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1393
چکیده

در این پایان نامه، یک معاددله ولترا-هامرشتین غیرخطی منفرد ضعیف نوع دوم که با یک عملگر فشرده تعریف شده ارائه شده است و یک درونیاب نوع نیستروم از جواب بر پایه نقاط گاوس-رادو ارائه می دهیم. همچنین همگرایی دورنیاب را اثبات کرده و تقریبهای همگرایی را ارائه می دهیم. برای معادلات جبری غیر خطی، سرعت همگرایی را با استفاده از انتقال هموار بهبود می بخشیم. همچنین برای نشان دادن کارایی و دقت روش پیشنهادی چند مثال عددی ارائه شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

یک درونیاب نیستروم برای برخی معادلات انتگرال

یک معادله ی انتگرال ولترای خطی نوع دوم و به طور ضعیف منفرد که به وسیله ی یک عملگر غیرفشرده تعریف شده است را در نظر می گیریم و با استفاده از گره های انتگرال گیری گاوس-رادو یک درونیاب از نوع نیستروم برای جواب آن به دست می آوریم. با فرض پایداری درونیاب، که مثال های عددی هم آن را تأیید می کنند، تخمین هایی از همگرایی به دست می آوریم.

15 صفحه اول

توسعه ی یک روش بسطی برای معادلات انتگرال ولترای خطی با هسته منفرد ضعیف

در این پایان نامه جوابهای تقریبی معادلات انتگرال ولترای خطی با هسته منفرد ضعیف را با استفاده از بسط توابع بلاک پالس و سری تیلور به همراه تحلیل خطای این روش مطالعه می کنیم.هم چنین روش ارائه شده را با روش لاپلاس معکوس بر پایه توابع بلاک پالس مقایسه می کنیم.مثال های عددی کارایی روش ها را نشان می دهند.

روش هم محلی تکراری برای حل یک نوع از معادلات انتگرال ولترای منفرد ضعیف

ویژگی های همگرایی از روش های هم محلی درونیابی برای حل یک نوع از معادلات انتگرال ولترای منفرد ضعیف مرتبط با مسائل انتقال گرمای معین را بررسی می کنیم، نشان می دهیم با نقاط هم محلی گاوس به یک همگرایی ضعیف و با انتخاب نقاط هم محلی راداتو و لباتو به همگرایی نسبتا بالا می رسیم و همچنین نشان می دهیم تحت شرایط خاص، راه حل هم محلی تکراری پیشرفت قابل توجه ای در مرتبه همگرایی در نقاط شبکه با استفاده از نق...

شبه درونیاب های مبتنی بر توابع اسپلاین برای معادلات انتگرال منفرد ضعیف

همان طور که می دانیم بیشتر روش های عددی که برای حل معادلات انتگرال با هسته ی منفرد ضعیف به کار گرفته می شوند حتی در حالت خطی نیز تا حدی پیچیده هستند و اغلب در عمل به دلیل ناهموار بودن جواب در نقاط ابتدایی و انتهایی بازه و نیز گسترش خطای گرد کردن از دقت بالایی برخوردار نیستند. یکی از روش های حل معادلات انتگرال منفرد ضعغیف روش انتگرال گیری حاصل ضربی است که در آن قسمت بدرفتار هسته ی معادله انتگرال...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید مدنی آذربایجان - پژوهشکده علوم پایه کاربردی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023